Marknads­-
& mediarätt

Vi hjälper kunder med strategiskt och praktiskt stöd inom mark­nads­för­ings­lag­stift­ning, reklam och medie­prod­uktion. Vi säker­ställer juridiskt korrekt mark­nad­s­kom­munika­tion som minimerar risker och maximerar affärs­möjligheter.
Vi råd­ger även kring soc­iala medier, in­fluencer marketing, pris­marknads­föring, spons­ring och andra kommers­iella kom­munika­tions­former. Vi hjälper även företag att ident­ifiera och vid behov agera mot otill­börlig marknads­föring från kon­kurrent­er, samt för­svara mot sådana på­stå­enden – för att stärka våra kunders kon­kurrens­pos­ition på marknaden.

Vårt team

Med samlad erfarenhet och bred expertis anpassar vi våra insatser efter kundernas affärslogik, arbetar som en förlängning av deras team och fokuserar på det som driver resultat. Det är så vi gör juridik relevant och skapar mervärde för våra kunder.

Referenser

Legal 500
2025
What makes this team truly stand out is not only their mastery of the law but their personal dedication, strategic foresight, and unwavering client focus. Every member of the team brings an exceptional depth of knowledge in intellectual property and media law.
1/3

Relaterat innehåll

Filtrera

Morris Law rankas i Legal 500 EMEA 2025 – och prisas för Client Satisfaction

Morris Law har blivit rankade i Legal 500 EMEA 2025 med totalt 15 rankingar – 9 inom våra verksamhetsområden och 6 individuella utmärkelser.

Har bara de med pengar rätt till sina rättigheter? Morris Law ställer frågan

Ny teknik och AI utmanar upphovsrätten, och de juridiska frågorna är komplexa och globala. Morris Law ifrågasätter om bara de med pengar ska ha rätt till sina rättigheter och erbjuder en gratis checklista för kreatörer att förstå viktiga avtalsfrågor. Vi vill bidra till en rättvis bransch där alla kan skydda sitt arbete – oavsett ekonomiska resurser.

Är ditt företag redo för omställningen?

I en tid av klimatutmaningar och ökat fokus på hållbarhet är det lätt att som konsument bli vilseledd av företags olika miljöbudskap och gröna påståenden, eller ha svårt att veta vilka produkter och tjänster som faktiskt är hållbara. EU har bevakat dessa frågor under en tid, och sätter nu ner foten på det här området.